Raammechanisme auto
Een raammechanisme van een auto is al vele jaren elektrisch. Met een druk op de knop start je de elektromotor die op zijn beurt zorgt voor de op- en neerwaartse beweging van het raam.
Vroeger was het raammechanisme niet elektrisch. Het principe was hetzelfde als bij de huidige elektrische modellen, met het verschil dat het aanzwengelen van het raam nu vervangen is door de elektromotor.
Raammechanisme kapot
En raammechanisme wat dreigt stuk te gaan herkend u aan geluiden of de snelheid van het open en dichtgaan wat langzamer gaat. Zo kan er een ratelend of knarsend geluid uit de deur komen. Meestal duid dat op een kabel die gerafeld is of een katrol dat niet meer echt loopt. Ook kan de kabel gebroken zijn. De motor hoor je dan vaak wel aangaan, maar er gebeurt vervolgens helemaal niets.
Het kan ook gebeuren dat als u de schakelaar indrukt, er helemaal niets gebeurt. De oorzaak is hier dan lastiger te bepalen. Zo kan de motor stuk zijn. Maar ook de schakelaar, bedrading of zekering. De juiste diagnose is dan van belang. Niemand wil het verkeerde onderdeel vervangen om vervolgens met hetzelfde probleem te blijven zitten.
Als laatste kan de ruit zelf loskomen van het mechanisme. De bevestiging van het raam op het mechaniek is dan gebroken. In die gevallen wil de ruit helemaal naar beneden vallen.
Tot slot is het van belang dat de geleiding waar de ruit mee door de deur loopt soepel loopt. Naarmate de auto ouder word slijt de toplaag van het rubber af waardoor het oppervlak ruwer word. De ruwheid laat het raam zwaarder lopen. Dit zorgt voor versnelde slijtage aan de bewegende delen van het raammechanisme. Als dit niet goed word opgelost zal de levensduur van het nieuwe raammechaniek sterk verkorten.
Motor raammechanisme
De kabel van het raammechanisme kan breken, uit zijn katrol lopen of rafelen. In al die gevallen kunt u een raammechanisme zonder motor kiezen. In veel gevallen is deze nog goed te gebruiken. Bij twijfel of wanneer u zeker weet dat de motor aan het eind van zijn leven is, kunt u vaak een mechaniek bestellen inclusief motor. Is alleen de motor stuk, dan zijn er ook oplossingen om een losse
raambedieningsmechanisme motor aan te schaffen.
Raammechanisme kopen
Zodra het raammechanisme het raam niet meer omhoog of omlaag beweegt zijn meestal de kabels en katrollen versleten. In veel gevallen is dan de motor over te zetten op de nieuwe raambediening. Zo hoeft u enkel het mechanisme zonder motor te kopen. In onze shop koopt u een raammechanisme met of zonder motor. Vaak is de deze ook los te koop.
Vul uw kenteken in of kies een voertuig in de selector. In het overzicht vind u alle mogelijkheden die op uw auto gebruikt zijn. Maak een keuze en leg deze in de winkelwagen. Vanuit de winkelwagen voltooid u in enkele stappen uw order. Voor alle duidelijkheid geven we bij elk product de te verwachte levertijd en voorraad aan. Zo weet u zeker wanneer u met de reparatie kan beginnen.
Raammechanisme van uw auto vervangen
Als u zelf niet van plan bent om het mechanisme te plaatsen is dit geen probleem bij EasyCarParts.nl. Met een landelijk netwerk bieden wij u de unieke kans om zelf het product aan te schaffen voor de juiste prijs, en te laten monteren door een professioneel garagebedrijf. Zo betaalt u nooit te veel voor een juist uitgevoerde klus.
Veel gezocht Raammechanisme:
Raammechanisme
BMW 3-Serie
Raammechanisme
Citroën Berlingo
Raammechanisme
Ford Focus
Raammechanisme
Volkswagen Golf
Raammechanisme
Mercedes Vito
Raammechanisme
Opel Meriva
Raammechanisme
Peugeot Partner
Raammechanisme
Renault Megane
Raammechanisme
Toyota Yaris
Raammechanisme
Seat Arosa
Raammechanisme
Volkswagen Polo